2012-03-09 @ 20:32:20

Moments Of My Life # 4

Jaha då läsare ! håll andan för här är kapitel fyra tjohoo! men bara så ni vet så kommmer det att bli mindre o mindre såännande om ni inte kommenterar bra ! :( så kommentera och eftersom detta är min första novell vill jag ha tips, berömm kritik idéer ja allt som kan förbättra mitt skrivande ! // Kram Laila <3

Previous :

Naddie Naddie! läs hennes sms vettja och tänk över mitt erbjudande ! // S
Naddie Naddie?
inte ens Leesh kallade mig det, vem trodde hon/han att hon var. Jag tog upp smset och läste igenom alla med hundratusentals tankar i mitt huvud Leesh hade förts bort till hennes rum så jag

hade inget att göra eller någon att vara med så jag tassade ut till run 2229 och när jag öppnade dörren såg jag fyra killar sitta böjda över en femte.
- Oh förlåt, sa jag och alla vände sig om förutom den som låg på sängen.
- Never Mind, Liam Payne från One direction.
SAY WHUUT? tänkte jag och kollade på alla från en till en Liam, Harry, Louis och Niall och den som låg på sängen var Zayn men han var medvetslös.

Nadines Perspektiv:

Det kändes som att jag stog där i evigheter och glodde. Leesh hade verkligen rätt de var skit heta jag såg det det nu men tillslut avbröt jag mina tankar och harklade mig.

-Sorry for disturbing I thought my sister was in here, jag hörde själv hur jag darrade på rösten. Inte långt senare kände jag att jag blev röd I ansiktet. Toppen. Jag backade bakåt mot dörren fast jag fortfarande va vänd mot dom och när jag kände dörrhandtaget mot ryggen vände jag mig om och sprang ut.

Zayns Perspektiv:

Kände svettet rinna längs med ryggraden. Jag försökte dra mig upp men det går inte, vaffan är detta? Jag hör en dörr öppnas och en flämtning,

- sluta flämta och hjälp mig, skrek jag men inget ljud kom ur munnen. Jag kunde inte röra mig än mindre öppna ögonen. Personen som hade varit här inne gick lika snabbt som han/hon kom in. Jaha, det var det då, tänkte jag. Vad kan jag roa mig med nu då? Jag tänkte en lång stund och beslutade mig med att skriva en sång. Jag satt i timmar och grubblade men efter en stund kände jag mig nöjd med mitt resultat:

Shut the door, turn the light off
I wanna be with you
I wanna feel your love
I wanna lay beside you
I cannot hide this even though I try

Heart beats harder
Time escapes me
Trembling hands touch skin
It makes this harder
And the tears stream down my face

If we could only have this life for one more day
If we could only turn back time

[Chorus]
You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

Close the door
Throw the key
Don't wanna be reminded
Don't wanna be seen
Don't wanna be without you
My judgement is clouded
Like tonight's sky

Hands are silent
Voice is numb
Try to scream out my lungs
But it makes this harder
And the tears stream down my face

If we could only have this life for one more day
If we could only turn back time

[Chorus]
You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

Flashes left in my mind
Going back to the time
Playing games in the street
Kicking balls with my feet
Dancing on with my toes
Standing close to the edge
There's a pile of my clothes
At the end of your bed
As I feel myself fall
Make a joke of it all

[Chorus]
You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

You know I'll be
Your life, your voice your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say
Before you leave me today

Jag log för mig själv och precis då öppnades dörren och killarna kom in. Jag visste att det var de för jag hörde Louis tugga på en morot, Liam grät sitt hickiga gråt och resten visste jag bara att de fanns där. De satt tysta runtomkring mig och tillsslut bad jag gud göra så att något, vadsomhelst bryta tystnaden. I just det ögonblicken rycks dörren upp. Tack Gode Gud!. Jag hörde en tjej röst rabbla upp massa ursäkter och jag kände igen rösten men jag vet inte vart. Jag tänkte och tänkte och tillslut kom jag på det! Det var hon som sjöng till refrängen till BradfordBoy, som hon och hennes syster hade gjort och skickat den till mig via twitter. Hahaha jag kommer ihåg rösten för att jag hade lyssnat på den sången varje kväll innan jag somnade. Och tjejerna hade verkligen Talang. Jag visste inte vad de hette men på twitter hette de @CopyrightBradfordBoy och @Crazychick. Jag skrattade för mig själv (fast det syns inte antar jag) @CopyrightBradfordBoy jag gillade det låten men jag vet inte vad hon menade copyright på namnet eller på mig? Eller kanske båda?

Baby you light up my world like nobody else

the way that you stand and smile

get’s me overwhelmed

right now i’m looking at you and I can’t believe

, you don’t know (oh ooh!) you don’t know you’re my

BbradfordBoy oh ooh !

That’s why you are my BradfordBoy!

- He’s awake!, skrek Niall helt plötsligt och alla andra rusade in.

- Are you sure, sa Harry tveksamt.

- Bomb sure! He was singing BradfordBoy!, skrek Niall igen och jag öppnade ögonen.

- Wow I'm finnaly awake!, sa jag och flinade.

Nadines Perspektiv:

You don’t know oh ooh you don’t know you’re my BradfordBoy oh ooh! That’s why you are my BradfordBoy oh ooh!

Hörde jag någon sjunga. Jag kände igen rösten, det var Zayn han var vaken förmodligen men jag ska döda Leesh! Hon lovade att aldrig lägga upp den på youtube! Jag rusade in mot henne och hon var vaken så jag passaade på att skälla ut henne.

-du bröt ditt löfte!, vrålade jag.

-Nej det gjorde jag inte, sa hon lugnt. Jag lovade att inte lägga upp den på Youtube men du sa aldrig något om att skicka den till honom via twitter och tagga dit våra namn, smålog hon.

- AAAHHHH, skrek jag. Aldrig i hela mitt liv hade jag skämts så mycket men hon hade rätt.

- Jag tycker vi borde fokusera på att bli friska och ut härifrån så vi tar detta en annan gång, sa hon. Och jag nickade. Det var det enda jag kunde göra just nu på grund av min chock.


sådär! är riktigt stolt! ett långt kapitel och jag hade med Zayns Perspektiv också! Kommentera nu vad ni tycker! Kram Laila

 



Kommentarer
Postat av: Elin

Länkbyte ? :)


2012-03-10 @ 19:07:16
URL: http://oonednovels.blogg.se/



Postat av: felicia

bra :)


2012-03-10 @ 22:31:31
URL: http://dreamtothem.blogg.se/



Postat av: emma

den är jätte bra, men snälla lägg bara ut nästa spelar det verkligen så stor roll hur många kommentarer man får, det viktiga är väl att dina läsare läser, och kommer tillbaka? <3


2012-03-10 @ 23:21:00
URL: http://sjostromemma.blogg.se/



Postat av: Julia

Din novell äger ju! c:

Länkbyte, jag länkar din och du min? :)


2012-03-11 @ 00:11:55
URL: http://onedirectiionmoments.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback
RSS 2.0