2012-04-27 @ 16:57:53

MOML # 23 The Seiling

- Hur många vadå?, sa hon och började fnittra igen. Jag samlade ihop hennes kläder som låg här och där jag brydde mig inte ens om att fortsätta min fråga.

- Nadine var är din klänning?, jag kollade runt en gång till men jag hittade inte den.

- Vem bryr sig?, jag kan gå ut utan, sa Hon och kollade allvarligt på mig. Jag bara skakade på huvudet hon var verkligen full.

- Nej ta den här, sa jag och skickade iväg den mystiska killens t-shirt och hon drog snabbt på sig den. Så nu var det bara att hitta Niall sen kunde vi gå hem och reda ut det här imon.



 

Liams Perspektiv:

Jag gick ut ur toaletten så att Nadine skulle kunna klä på sig så jag lutade mig mot en vägg, Jag försökte kolla efter mannen som sprang ut from toaletten helt naken men jag kunde inte hitta honom. Jag viftade bort tankarna, han var inte värt det. Jag kollade efter Leesh och de andra men jag hittade inte de heller så jag kände mig rätt ensam. Jag kollade runt en sista gång och tillslut kunde jag inte stå ut med denna ensamheten så jag gick ut. Jag såg Harry, Zayn och Leesh sitta på bänken lite utanför klubben och jag gick fram till de.

-Don’t ya’ll think its time to go home?, men de kollade bara konstigt på mig som om jag var dum i huvudet så jag fortsatte, Niall is  18 and he can find home alone! And i dont think that you are doing the thing better by freezing your ass off in this weather!, De började sätta fart på de och de ställde sig alla upp.

- I’m really tierd actually, sa Leesh och log. But do you really think he’ll find home? Jag log och sa till de andra att åka hem. Jag och Nathalie skulle ta hand om Niall och Nadine. De tvekade en stund men de gick sedan in i limousinen som stog vid parkeringen, men en sak de inte tänkte på var: tänk om Niall är full och är vilse? Jag vet inte vart jag skulle börja leta efter honom så jag satte mej en stund vid bänken Harry och de gick av ifrån och drog en djup suck. Inte för att jag inte gillade de men ända sedan tjejerna hade kommit in i våra liv så var det inte så här…dramatiskt. Jag tänkte en stund till och tiden bara flöt förbi tills jag kände att någon hällde ur ett innehåll rakt på mig. Jag tittade upp och så Niall där uppe på taket och kolla med en frånvarande blick mot himlen samtidigt som han hällde ner öl från taket men han visste inte att han tömde det rakt över mig.

- Whata heck, Niall?!, Skrek jag och han kollade ner och såg mig. Sen började han skratta.

- you think this is funny? Sa Jag igen och försökte låta sträng. Men han fortsatte bara att skratta. Okey, how did you get up there? Sa jag och han pekade bara på ett träd i närheten. Jag kollade mot trädet och såg att det var hopplöst. Bara Niall kunde hoppa så högt till den närmsta grenen så jag sket i.

- Come down !, skrek jag och han bara skakade på huvudet men jag fortsatte skrika massa olika frågor. Come down!, Why? Are you mad?, Are you crazy, Are you drunk? Men han bara skakade på huvudet hela tiden så jag fick damp till slut.

- Come down your bastard!, skrek jag och blev högröd i ansiktet men Niall började skratta igen och sa:

- Okay, now I really understand the joke behind ’daddy direction’ that I never understood. Jag bara ignorerade honom och han klättrade ner och landade mjukt på fötterna. Han gav mig en kram så fort han kom ner.

- Thanks , Mate!, sa han och jag var bara förvirrad.

- For what?,

- For not leaving me, I thought a second that you guys didnt care when the others went but i’m really happy that you stayed ! Jag tyckte att det låt så “bro-code” så jag bara gav honom en till kram.

- So let’s just get Nathalie, Nadine, Jennifer and Louis then we go home, We’ll talk more about this tommorow, sa jag och jag kände att hans kropp stelnade när jag nämnde Nadines namn men jag orkade seriöst inte bry  mig längre. Jag och Niall gick in i klubben och Louis och Jennifer dansade fortfarande runt som galningar och jag kunde inte hålla mig för skratt, att de inte tröttnade efter nästa 2 timmars galnings-dansande. Jag dansade med de ett tag också men jag måste erkänna att man hade i alla fall jävligt kul.

-  BO BEAR!, JENNIFER!, skrek jag men de reagerade inte jag vände mig mot Niall och frågade Niall om han kunde gå och ropa på de för jag var astrött!.

- Sure! , sa han och började gåå mot de men när han var halvvägs kom Nathalie och Nadine ut from toaletten rakt framför honom. Nadine i en aldelles för stor t- shirt, säkert killens och Niall tvärstannade och vände sig om och började gå mot mig och dörren.

- I changed my mind I’m going home NOW!, sa han och började gå ut.


Okeyy :) Vaffan händer med Niall? Gissa Gissa Gissa! :) Jag vill inte att ni ska tro att jag inte kan ta emot feedback pågrund av mitt dampande sist men jag säger det var ingen KRITIK det var ett försök till förolämpning! men S kommer snart in i bilden !

Men tycker ni att det är förvirrande att jag skriver på svenska o engelska när de pratar? ska jag sluta?

xoxo Laila ♥


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha typ dog när jag läste det där om att Niall hade hoppat upp i trädet haha xD Asbra kapitel! Nej, det är inte alls förvirrande med blandad engelska och svenska tycker jag iaf :) Kepp up the good work girl!


2012-04-27 @ 19:38:45



Postat av: M

Tycker det är jättebra men vilka är liksom på "g" eller vad dom är. Det är så många namn!;)


2012-04-28 @ 11:27:49



Postat av: Anonym

Jätte bra! Gillar din novell skarpt!

Väl skriven o så typ...



Men asså du skriver som du vill, men jag tycker Svenska, för jag är ur kass på Engelska o fattar typ ingenting...


2012-04-28 @ 12:28:11



Postat av: Jennifer

Asbra del! :) Tycker det är bra som det är, alltså med både engelska och svenska.. men du gör som du vill :) blir bra vilket som :) du har kommit in i vår novell nu btw ;)


2012-04-29 @ 22:56:22
URL: http://iwish1d.devote.se



Postat av: Tilde / http://weheartonedirection.webblogg.se

Jo, tänkte bara fråga en grej. :)

1. Skulle du kunna länka min blogg i ett inlägg, så gör jag det på min? Skulle verkligen uppskattas. Såfort du gjort det isf gör jag det så snabbt jag kan. :)

och sen undrar jag en grej.... När vi gjorde länkbyte tror jag att du glömde att länka mig? :D Haha LLN.... ;'D


2012-04-29 @ 23:30:17
URL: http://weheartonedirection.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback
RSS 2.0