2012-04-12 @ 16:00:00

MOML # 18 The Makeover

Hejhej! :) kör med tidsinställda tills på fredag när jag har lov :)♥ xoxo Laila :)



Duvar Fotoğrafları




Previous:

Jag fick sitta fram medans dom satt back och Nadine berättade sin idé, jag fick tydligen inte höra så jag kollade ut ur fönstret. Men bilturen gick väldigt fort, för fort för jag hade inte hunnit rensa mina tankar ännu. Vi hoppade av och jag och Nathalie bara stog och gapade åt hotellet, det var verkligen Lyxigt.

- Kom!, vi har inte hela dagen på oss!, sa Nadine och Nathalie och Alicia instämde. Vi åkte upp med hissen och kom in i deras svit.

- Jennifer! In i duschen NU!, sa Nadine strängt och jag gjorde som hon sa.

- Det finns handdukar i toaletten och de är rena, ropade Alicia efter mig. Och innan jag stängde dörren hörde jag Nadine säga: Fort vi har inte mycket tid på oss! Jag skakade på huvudet och stängde toalettdörren.

Nadines Perspektiv:

Så fort Jennifer Hade hoppat in i duschen började jag, Leesh och Nathalie sprringa runt i sviten och hämta alla saker som vi trodde skulle hjälpa oss.

- Skynda täck över allt nu! hon har stängt av duschen, väste Nathalie och vi gjorde vårt bästa att täcka över allt med ett täcke. Inte långt därefter kom Jennifer ut svept i en handduk.

- Snälla säg vad ni håller på med!, sa hon otåligt och stampade med ena foten. Jag lyfte genast upp täcket och visade allt under.

- Ohnej!, sa Jennifer och backade bakåt.

- OhJo!, sa Leesh och Nathalie och de tog tag i varsin arm och drog ner henne på sängen.

- Du Jennifer Louise Monica Trygg ska få en makeover!, sa Nathalie och började dansa runt i rummet och Leesh började gensast dansa med henne och det slutade med att de låg på golvet tillslut. Jag och Jennifer gav varandra 'wtf' blicken och jag skrattade och sa:

- Nu förstår jag varför Leesh gillar dej så mycket, Nathalie! Ni är ju Lika som fan!.

- Haha Woop Woop!, sa Nathalie och skrattade mot Leesh.

- Jag är hungrig!, sa Jennifer för att slippa få sin väntade makeover. och då kom vi alla på att hon aldrig åt något på resturangen.

- Jag och Nathalie Fixar något att äta till dej!, sa Leesh och de gick ut. Kvar var jag och Jennifer och jag ville lära känna henne bättre.

- Så Jennifer berätta lite om dig själv, sa jag och hon började.

- Jag heter Jennifer jag har en lillasyster, en mamma och en pappa. Jag flyttade hit samma dag som er för att jag älskar london och jag vill försöka få ett kontrakt, sa Hon och Log och då syntes hennes gröna glimt i ögat ännu tydligare.

- Men Jennifer du är 17 år va? Varför flyttade du hit ensam då, du är inte ens myndig?, sa Jag och jag märkte direkt att jag hade frågat fel fråga, hennes ögon mörknade och den gröna glimten försvann. Just då kom Nathalie och Leesh in med en kebabrulle och en Coca cola.

- Inte det nyttigaste men det är ändå gott, sa Leesh ursäktande och vi satt os ner allihop vid köksbordet och Jennifer kom på att hon  hade bara handuk runt omkring sig.

- Jag ska bara ta på mig lite kläder, sa hon och rodnade.

- Neej! sa Leesh och förde henne till sin WIC (walk in closet) och drog fram ett par mjukisbyxor och en t-shirt. Ta på dej detta nu, sa hon och gick ut.

Jennifers Perspektiv:

Jag tog på mig kläderna Alicia hade lagt fram till mig och gick ut till de andra, vi satt vid bordet medans jag åt och de andra pratade på och jag kände mig aldrig uttanför och det blev aldrig en tystnad. Rätt så det var hade jag ätit klart och min 'makeover' började. Jag var tvungen att blunda för jag fick inte se någonting. Jag hörde de viska då och då men för det mesta var det tyst.

- Så!, sa Leesh och jag öppnade ögonen och spärrade upp ögonen, de hade verkligen rättt! jag borde alltid köra på lite lättare smink med nyanser som passade mig. De hade även Lockat mitt hår i stora lockar och jag blev verkligen nöjd. Men en telefon avbröt mig. Nadine tog upp sin telefon och kollade vem det var.

- Ursäkta!, sa hon och gick in i köket där vi inte kunde höra henne. Så jag passade på att tacka de andra så länge.

- Det blev jättefint ! Tack!, sa jag och de kollade på varandra och gav mig en kram.

- Inget mer hårdsmink!, sa Nathalie strängt och Leesh sa med samma stämma:

- Inga mer rockkläder! vi skrattade ett tag tills Nadine kom ut och sa: På med festkläderna!,

- jag vill att ni ska träffa några av våra kompisar. Och Leesh hoppade runt.

- Jaha, kan jag gå i de här då?, sa Nathalie och kollade ner på sin oversize linne med svarta skinnbyxor.

- Nej!, du får låna något av mig medans Jennifer lånar något av Nadine! och Då försvann Nathalie och Leesh in i hennes WIC.

- Vad väntar du på? Let's go!, sa hon och drog med mig in i hennes WIC.


Blev inte så nöjd med detta kapitlet! men det är iallafall längre än den förra :)

 

Kommentera vad ni tycker :) ♥

xoxo Laila ♥


Kommentarer
Postat av: Tilde

Jättebra, mer.


2012-04-12 @ 16:10:40



Postat av: Emelie

merrr nuuu !!!


2012-04-12 @ 19:39:54



Postat av: Lovisa

Jag är helt obsessed med din blogg!!! Jag vill ha bästa kapitel typ NU! Jag måste bara få veta vad som händer! Jättebra novell!!!


2012-04-12 @ 20:23:36
URL: http://Doskusiner.blogg.se.



Postat av: Anonym

Verkligen jätte bra jag vill ha mer, när kommer nästa kapitel?


2012-04-12 @ 23:15:43




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback
RSS 2.0