2012-04-30 @ 09:56:10

MOML # 24 Louis And The Toilett

-  BO BEAR!, JENNIFER!, skrek jag men de reagerade inte jag vände mig mot Niall och frågade Niall om han kunde gå och ropa på de för jag var astrött!.

- Sure! , sa han och började gåå mot de men när han var halvvägs kom Nathalie och Nadine ut from toaletten rakt framför honom. Nadine i en aldelles för stor t- shirt, säkert killens och Niall tvärstannade och vände sig om och började gå mot mig och dörren.

- I changed my mind I’m going home NOW!, sa han och började gå ut.


 

Мy world New york new york | Flickr: Intercambio de fotos

Liams Perspektiv:

Jag kollade förvirrat efter honom, Okej Najs nu var jag lämnad sjäv med tre fulla personer, Men Nathalie skulle ändå hjälpa mig. Jag tog tag i Jennifers hand så att hon inte skulle ramla för att hon vinglade när hon gick och det gjorde inte saken bättre att hon hade högklackat. Nad håll Nathalie som stöd ooch Louis gick själv vid sidan av oss, som vi såg ut, det här skulle paparazzin (stavning?) se direkt och det skulle vara ut på tidningarna, men jag bryr mig inte så länge jag hjälper en vän, det är allt som räknas.

- I wish you a merry christmas!, skrek Louis och hoppade runt och innan jag visste av ordet tog Jennnifer av sig sina skor och kastade de på mig och sprang efter Louis.

- I wish you a merry christmas!, skrek hon och Nad fattade vinkel, även hon sprang efter och skrek.

- And a happy new year!. Jag kollade på Nathalie men hon bara skrattade.

- Whats the funny part?, jag kollade runt och alla glodde på de tre fulla människorna där framme en med en för stor t-shirt, en utan skor och en Louis, Vilket team.

- But seriously just look at them, sa Nathalie och skrattade igen. Jag kollade igen men såg fortfarande inte det roliga.

- Let’s run after them, sa Jag och vi började springa. Jag tog tag i Jennifers med min ena hand och Nad i min andra. Nathalie kämpade med Louis och jag höll mig från att inte skratta. Hon drog i hans t-shirt och drog men han ”sprang” men det gick lite långsamt eftersom Nathalie gled bakom honom.

- HEELPP!, skrek hon. Och jag försökte låta seriös och ropade efter henne:

- Nathalie look at the bright side, you have free transport! Men hon horde mig inte, jag tog ett fastare tag om Nad och Jennifer och gick med snabba steg hemmåt.

 

* Jag öppnade dörren och steg in. Pjuh det var en lång hemväg jag hade Jennifers klackskor på axlarna och jag höll de på armarna. Det var egetligen inte så långt men Jenifer stoppade mig stup i kvarten och klagade på att hon hade ont i fötterna men hon vägrade ta på sig sina skor, Det hela slutade med att hon fick ta på sig mina skor och jag gick hem med bara strumpor. Jag gick snabbt in och slängde mig på soffan jag drog en djup suck och bara låg där.

- Did you have it tought?, frågade någon och jag kollade runt men såg ingen, nehej.

- Im under you, svarade någon och jag gick upp, herregud jag hade lagt mig ovanför honom och han sa inget?

- What are you doing here?, frågade jag förvånat. Och han kollade minst lika förvånat på mig.

- Well since i live here too, I can find another place to live if you want? Jag kunde inte fatta hur han kunde prata flytande sarkasm utan att någon märkte det.

- Zayn, are you sarcastic or serious?, Men han bara skakade på huvudet åt mig. Nehej igga då.

- Where’s the others, frågade han efer en stund. Jag kollade runt och jag kunde inte se Leesh, Harry och Niall så jag frågade samma sak.

- Where’s the others?. Jag ställde mig upp och gick för att se vart de hade gått och jag kollade i rummen och Zayn tog köket och de andra rummen i huset. Jag öppnade varje rum och när jag kom till mitt och Nialls rum tillslut så låg där och Niall låg och sov på golvet.

- Nialler, viskade jag och skakade om honom lätt. Nialler, väste jag en gång till. Men han bara vred på sig och sa: Leave me alone Nad. Jag backade undan lite men jag bärde upp honom  på sängen han var verkligen tung. Jag släckte lampan och stängde dörren. Jag gick in på de andra rummen och jag hittade Leesh, Nad och Jennifer sova i Zayns säng och jag log lite för mig själv för zayn hatar när när han sover på golvet, eller soffan. Jag släckte lampan åt de och jag gick in i Harrry och Louis rum och där låg självklart Harry och sov. Jag släckte lampan här också, kan inte folk lära sig att släcka efter sig? Jag gick ut till köket och hittade Zayn och Nathalie där.

- Did you find them?, frågade han mig och jag svarade med att säga vart jag hade hittat alla. Men Zayn blev inte lika berörd som jag trodde han skulle vara när jag sa att det låg tre tjejer i hans säng och att han kanske skulle sova i soffan eller på en madrass, nej han svarade bara:

- Cool, then I can sleep with Niall, han log lite och det tog ett tag innan jag fattade.

- No! So you mean that im gonna sleep on the coach or on the floor?, Han nickade och jag gav upp det var onödigt.

- So did YOU find someone? Cuz there’s only Lou left and where is he?, jag kollade på honmom med en misstänksam blick.

- Yeah I found him he was sleeping on the bathroom floor, sa Zayn som om inget hade hänt.

- So did you brought him up?, frågade jag och han bara skakade på huvudet.

- No he can sleep there and then you can sleep with Harry, problem solved!, sa Zayn och log som om han hade upfunnit flygande bilar. Nathalie hostade lite och vi vände oss mot henne.

- No I think we are going, we don’t want to disturb you guys so stop arguing, sa hon och log.

- No!, sa jag och Zayn samtidigt. No you are going to sleep here and no excuzes, sa Zayn och Nathalie börade skratta.

- Yes we have excuzes, first of all we have no toothbrushes, I prefer to sleep on my own bed and yeah those ones are drunk and they really needs a girl that helps them. Jag tyckte at thon låt rimlig så jag bara nickade medans Zayn trodde sig smart och hittade svar på alla hennes frågor.

- You can borrow one of our toothbrushes, I can try to make my bed look like yours and We can dress like girls and help them? Yeah man!.  Nathalie skakade på hvuduvet och gick till Zayns rum och väckte alla tjejer.

- LIAM! Call a taxi please? Ropade hon och jag ringed efter en taxi. Jag hjälpte henne att väcka alla och 20 minuter senare satt de alla på taxin påväg hem.

- Promis me to not forget Louis, sa Nathalie innan jag stängde dörren och jag nickade. Jag stog där och kollade efter taxin medans den rundade hörnet.

 

Nathalies Perspektiv:

Jag drog en djup suck. Vad fan har jag gett mig in i? Ska jag ta han om tre fulla tjejr och jag är ju bara 16 år, okej jag ska fylla 17 om 4 månade men jag är endå 16?! Jag kollade på klockan och så att den var 3 på kvällen och från ingenstans blev jag skit trött. Jag höll mitt huvud högt så att jag inte skulle ramla. När vi kom fram till Nad och Leesh hotell gick vi av och Taxichaffören frågade om jag behövde hjälp och det ville jag verkligen. Jag hatade ”the awkward moment” när vi stog i hissen men det var inte en lång stund. Jag tackade taxchaffören och La Nadine och Jennnifer i en säng och Leesh i en säng. Jag låste deras hotell dörr och gick in till Leesh och kröp in under hennes täcke, jag orkade inte byta om eller sminka av mig men jag brydde mig inte för vi alla skulle matcha imorgon på morgonen. Det sista jag tänkte på innan jag somnadde var att jag skulle gör något som jag aldrig har gjort i hela mitt liv, Jag hade bjudit in mig själv för att sova hos någon, men vadå? Jag hjälpte de så detta måste vara mitt tack.


Äntligen! ni anar inte hur långt tid detta kapitlet tog, och jag är fortfarande inte nöjd :( men det kommer förhoppningsvis upp ett imorgon också som är lika långt YIPPIE! men innan ni går vill jag att ni kikar in på Nathalies novellbloggg --> http://allweneedisoned.blogg.se Den är ny och den är SKITBRA! in nu!

och tilde här är din länk http://weheartonedirection.webblogg.se den är också bra IN! Jag har länkat dej nu jag måste ha glömt bort :(

Boba med kommentarer nu annars blir jag sur (a) men seriöst det tog 4 timmar att skriva och ni vill inte ens ge mig nén minut av ert liv för att kommentera :( Bomba nu jag har typ 50+ unika varje dag!

Laila


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Asbra kapitel! Gillar att du fick med så många detaljer och ett långt kapitel woohooo i like haha :) Awww Liam är så gullig som hjälper alla han är verkligen. daddy direction in action haha see what I did there ;) Längtar till nästa kapite! Jusste tack för att du gjorde lite reklam (eller vad man ska säga) för min novell oxå betyder mycke ska du veta!


2012-04-30 @ 10:52:10
URL: http://allweneedisoned.blogg.se/



Postat av: Jennifer

skitbra kapitel! haha, har aldrig tänkt på mig själv som full, så det var lite kul xD


2012-04-30 @ 13:10:01
URL: http://iwish1d.devote.se



Postat av: Denice

Jätte bra kapitel älskar din novell :) <3


2012-04-30 @ 23:30:04




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback
RSS 2.0