2012-04-13 @ 16:00:00

MOML # 19 The Fainting

Tror jag kommer köra tidsinställt tills på måndag :) Men då är det 16:00 som gäller :D xoxo Laila






Previous:

- Ursäkta!, sa hon och gick in i köket där vi inte kunde höra henne. Så jag passade på att tacka de andra så länge.

- Det blev jättefint ! Tack!, sa jag och de kollade på varandra och gav mig en kram.

- Inget mer hårdsmink!, sa Nathalie strängt och Leesh sa med samma stämma:

- Inga mer rockkläder! vi skrattade ett tag tills Nadine kom ut och sa: På med festkläderna!,

- jag vill att ni ska träffa några av våra kompisar. Och Leesh hoppade runt.

- Jaha, kan jag gå i de här då?, sa Nathalie och kollade ner på sin oversize linne med svarta skinnbyxor.

- Nej!, du får låna något av mig medans Jennifer lånar något av Nadine! och Då försvann Nathalie och Leesh in i hennes WIC.

- Vad väntar du på? Let's go!, sa hon och drog med mig in i hennes WIC.

Nathalies Perspektiv:

Jag och Leesh gick in i hennes WIC och jävlar va den va stor! Jag tittade runt och pillade lite på hennes kläder.

- Varför duger inte mina skinnbyxor och mitt glittriga oversize linne? Det är inte så att vi ska ut och festa, sa jag och kollade runt lite.

- Vi vet inte riktigt om vi ska ut och festa så vi kan ha på oss något som man kan ha på en fest men samtidigt inte skulle se för uppklätt ut om vi bara ska hänga runt, sa Leesh och bliinkade med ena ögat. Ta vad du känner för!, la hon till och försvann in i galgerna med klänningar. Jag kollade också runt lite i den delen av rummet som jag var i och hittade en rak kort svart klänning med 'metallbollar' på de breda axelbanden. Jag kollade på den och den var faktist ganska snygg och inte för uppklätt.

- Tror du den här duger?, frågade jag osäkert och Leesh kollade på klänningen. Hennes ansikte lyste upp i ett léende.

- Den är perfekt! Jag hade nästan glömt att jag  hade köpt den!, Hon började genast komma fram till mig och gav mig ett par svarta sandaletter med nitar på, Nu är looken fullständig!, Jag gav henne en snabb kram och sprang in i toaletten för att byta om. Jag såg att det någon av de hade glömt sin sminkväska så jag öppnade toalettten och ropade:

- Kan jag låna sminkväskan i toaletten?

- Den är min andvänd vad du vill men vi måste vara klara om 20 minuter, sa Nadine från sin WIC.

- Va! 20 minuter?, skrek Leesh. Jag har bara på mig mina underkläder och vet inte ens vad jag ska ha på mig.

- Ja då får du skynda dej då!, svarade Jennifer och Nadine svarade direkt:

- Inte för att du är klar heller, för den delen!. och alla började skratta.

- Men hallå skynda er då!, sa jag för jag var nästan klar och ville inte vara den första av de som blev klar. Jag förbättrade lite på sminket sen satte jag mig på toalettlocket och började läsa i en Teen Vouge som jag hittade och efter en stund hörde jag att de andra var klara så jag gick ut.

- OMG!, Fan vad det passar dej! bättre än mig!, sa Leesh och dödade mig med kramar.
- Tack, vart köpte du den?, frågade jag och undrade om det var lite för rätt fram. Men hon gav mig en konstig blick.
- Skojar du? Nej fyfan! Du får den jag passar inte i den lika mycket, sa Leesh och jag började genast le stort, Jag kollade ner på klänningen Leesh hade på sig och det var en röd axellös klänning med volanger och hon var lite lätt sminkad.
- Du ser inte så dum ut heller!, sa jag och flinade mot henne. Hon kollade osäker sig själv i spegeln och undrade om det inte var för uppklätt.
- Nej ! absolut inte!, sa Jag och just då öppnade Nadine hennes WIC och kom ut med en blå/grön klänning
med en axel och ett svart bälte för att looken skulle bli komplett. Bakom henne stog Jennifer i en rosa glittrig klänning och såg osökert ner på klänningen.
- Jag gillar inte rosa, och jag passar defenetivt inte i rosa!, suckade hon. Men vi alla började genast protestera och tillslut blev hon självsäker och började hoppa runt i iver.
- Nu går vi sa Nadine och vi gick ut till taxin,. som tur var hade inga av oss högklackat så det gick mycket fortare.
vi såg en taxi och Nadine sa fort vart vi skulle och vi hoppade på taxin jag och Jennifer försökte få Leesh att avslöja vart vi skulle.
- Leesh!, sa jag och gjorde puppyeyes men hon skrattade bara och påpekade att jag kallade henne Leesh för första gången. Men tillslut stannade taxin och vi gick av alllihop. Det var ett stort hus och vi gick och huset hade en vakt. Nadine och Leesh hälsade på vakten och gick in i huset och när vi går in kommer självaste Niall Horan fram och hälsar på oss! Jag flämtade och allt blev svart.
fjortiskapitel :P Men jag har VERKLIGEN idétorka :( Har du några idéer? mejla mig [email protected] Tänkte att jag ville skriva från Nathalies perspektiv för det har jag inte gjort heller :) Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Emelie

MEr från S om inte den där kompisen var S :P


2012-04-13 @ 17:28:53



Postat av: Julia

Hur bra som helst <3 kika gärna in på min novell :)


2012-04-13 @ 17:40:18
URL: http://morethanthisnovell.devote.se



Postat av: Nathalie

Awesome!! Längtar till nästa kapitel! :D


2012-04-13 @ 20:46:46



Postat av: Anonym

Åh, mer.


2012-04-13 @ 21:19:36



Postat av: Anonym

Bra! Det blirlitesämre nu utankillarna, roligare attläsa när dom är med, kan inte det va ett riktigt superparty typ, och sen kan några av killarna falla för nathalieoch jennifer, vore lite gulligt, och fortsätt med kärleken mellan de andra oxå ;) det är roligare med kärlek i det hela, mer drama liksom, och gärna längre inlägg! Och mer från S btw, men inte för mycket, och typ låt Svara en ganskanära person, ingen random, det blir för många karaktärer då.. :p typ nåns kusin eller nåt jag vet inte... ;)


2012-04-14 @ 01:46:27




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback
RSS 2.0