2012-02-27 @ 15:28:27

Moments Of My Life # 1


här kommer kapitel 1 som jag lovade skulle kkomma efter fem kommentarer läs och njut läsare och glömm inte att K O M M E N T E R A jag vill ha tips och kritik! sluta inte läsa denna blogg! någon som inte hänger med? läs prologen, hänger fortfarande inte med? kommentera med att ni vill ha personbeskrivning Kramar Laila
Previous:
någon tog tag i Leesh's arm och drog in henne i bilen.
- NAAAD!, skrek hon och försökte kämpa emot men de var försent mannen drog in henne i bilen och körde iväg.
- NEEEEJJJJJJJJJ!!!!!!, skrek jag och sprang efter bilen. jag sprang i typ 20 minuter när jag hör en mörk röst säga
- Nadine?, jag vände mig om och spärrade upp ögonen när jag såg vem det var.


Alicias Perspektiv:
jag vaknade upp i en konstig lägenhet utan att jag veta var jag är. jag kännde en kraftig huvudvärk i huvudet och kände mig yr, var var jag?, var är Nadine? jag försökte komma ihåg det som hade hänt kvällen före och jag spärrade upp ögonen när jag mindes den sista delen när någon drog in mig i en bil. Jag satte mig för snabbt för jag kände mig yr.
- var är jag, mumlade jag för mig själv då fastnade min blick på toaletten jag gick in och kollade om det fanns en dusch och det gjorde det. jag brydde mig inte om konsekvenserna just nu. efter en låång varm dusch kom jag ut igen och såg att jag hade mobilen kvar i bakfickan. konstigt, tänkte jag att inte gubbjäveln tog mobilen ifrån mig. Precis då hörde jag dämpade röster där nere, det verkade som om gubbjäveln pratade i telefon. jag kanske kunde prata om jag inte pratade så högt tänkte jag och jag gick snabbt bort till telefonen och såg att jag hade missat minst hundra samtal från Nadine. Jag ringde upp henne utan att tveka en sekund. Hon svarade efter två signaler och lät väldigt glad
- What the hell? varför är du så glad ? jag är i ett hus som jag inte vet något av och du är glad?, skrek jag!
- ojj Leesh förlåt men lyssna på det här Leesh!, sa hon och lät väldigt uppspelt
- Hållkäften, sa jag och la på. sen började jag gråta vad var viktigare än mej? varför la jag på? vi hade inte bråkat sen pappa dog. när jag tänkte på pappa brydde jag mig inte ifall gubbjäveln hörde mig, jag började stor tjuta och slänga runt första bästa möbel som kom in i min hand. helt plötsligt stog han där framför mig, gubbjäveln. jag slängde snabbt en bordslampa mot hans ansikte och jag tittade förvånat mot blodet som droppade ned från hans näsa. Han tittade minst lika förvånat tillbaka.
- VAD VILL DU DIN JÄVEL, skrek jag åt honom.
- Vi måste prata, sa han bara lungt.

Nadines Perspektiv:

Jag kan inte fatta att Leesh blev sur! vi som hade varit så tighta alla dessa år! jag var sur på henne, jättesur faktist hon la bara på utan att låta mig förklara någonting. Men just nu finns det inte tid för att sura sig, vi har inte råd med det. V i måste agera snabbt och jag måste bara prata med någon om mötet jag hade med Farmor Chealsy Rivera som jag träffade igårkväll när jag sprang efter bilen som Leesh var inne i. Jag trodde att mitt liv var kört när hon gav mig och Leesh ett erbjudande. Jag sa att jag ville diskutera med Leesh innan så jag begav mej med tunga steg hemåt. Och det blev inte bättre när jag kom hem och mamma satt där och kom på en regel att om någon at oss kom hem senare än åtta ska vi få fem slag var i ansiktet och för varje timme som paserar åtta och vi inte är hemma får vi fem extra slag. (hallå vi är inte åtta år). så eftersom jag kom hem klockan ett igår kväll efter ett långt samtal med farmor fick jag samanlagt 50 slag (25 mina + Leesh's 25 slag) därför var jag svullen i ansiktet nu och mådde skit! Sen  såg jag att jag fått ett sms från Claire ska vi ses idag ? :)<3 jag skyndade mig med att knappa in ett svar visst är hos dig om 30 minuter :)<3 sen sprang jag i i duschen och tog en snabb dusch fönade håret snabbt och drog några drag med mascaran. Sen tog jag på mig en Hoodie och mjukisbyxor för jag
orkade verkligen inte bry mig om vad jag hade på mig just nu. Sen gick jag till Claire och insåg att jag faktist saknade henne för jag hade ingen att prata med nu när Leesh är Borta eller aja kalla det vad ni vill.

Claires Perspektiv:

När jag såg Nad komma in genom dörren, hon såg verkligen hemsk ut med en svullen kind och blåmärken på pannan.
- HERREGUD NAD!, skrek jag! VAD HAR HÄNT MED DITT ANSIKTE?
- det är en lång historia, mumlade hon.
- Berätta, sa jag bestämt och drog hene mot soffan.

- SHIT! var är leesh då? varför kom hon inte hem med dej igårkväll, frågade jag senare när hon berättade allt.
- Hon blev typ indragen i en bil sist jag såg henne, sa hon och fick tårar i ögonen.
- Damn Nad, hur mycket drama har du haft på två dagar? är det något mer du inte berättat som jag borde veta?, sa jag oroligt och kollade in i hennes ögon.

Nadines Perspektiv:

- Damn Nad, hur mycket drama har du haft på två dagar? är det något mer du inte berättat som jag borde veta?, sa claire oroligt och kollade in i mina ögon.
- det finns en sak faktist. men jag vill diskutera det med Leesh först., sa jag. OMG LEESH! jag måste ringa henne Claire nu med detsamma!
- Det är okej, jag tar en dusch istället så länge, sa hon och gav mig en lååång kram.
jag log mot henne när hon skuttade till toaletten, allt var så enkelt med henne, de var därför jag älskade henne ♥. sen kom jag på Leesh och avbröt mina tankar.
Jag tog fram telefonen och ringde henne och hon svarade efter bara en signal. det märktes att hon ville ringa mig med.
- Alicia, sa jag samtidigt som hon sa:
- Nadine.
vi skrattade nervöst för vi brukade bara kalla varandra våra riktiga namn bara när det gällde något viktigt.
- Du, först, sa jag
- Asså duvet först vill jag bara säga förlåt, sen vill jag säga...
Vad tror ni kommer hända? killarna kommer säkert med i nästa del ♥
Förlåt om jag har missat ett 'Ä' lite här och där, min laptops ä är lite seg, Never Mind <3
6 kommentarer från olika personer och ni får nästa <3
Kram Laila

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fett bra novell!!!!!


2012-02-27 @ 22:36:12



Postat av: Sabina

Asså hur kommer du på en sånt ass bra novell???JAG ÄLSKAR DEN!!!!!


2012-02-27 @ 22:37:43



Postat av: Nadja

Cool.Jag tycker om din novell!!!


2012-02-27 @ 22:38:41



Postat av: Sabina

Kolla min novell.Kapitel 1 är ute från förra veckan.Hoppas du kommer gilla min också som jag gillar din nu!:D


2012-02-27 @ 22:40:28



Postat av: Sabina

Tryck på min bloggadress där uppe


2012-02-27 @ 22:42:02
URL: http://Thelifeofoned.devote.se



Postat av: Felice:)

Du är jättebra på att göra noveller.


2012-02-27 @ 22:43:15



Postat av: Jenny

Jag började läsa den här novellen och nu har jag fastnat i den bara!!!KAPITEL 2 UPPE NU!Snälla,kan inte vänta.Döör utan din novell och din kapitel!!!!!!!!!!!!


2012-02-27 @ 22:45:56



Postat av: Lina

Kolla gärna in min nystartade novellblogg och ge lite feedback! :)


2012-02-28 @ 18:45:11
URL: http://yourreasontobe.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback
RSS 2.0