2012-02-26 @ 17:44:08

Moments of my life - Prolog


Denna novellen kommer att vara baserad på min kompis liv, när det handlar om hur hon har det hemma... så nu är jag trött och vill att detta ska ut i ! HAHA allt kommer inte vara 100% men aja ni fattar och jag har satt in mig själv som rollen som hennes storasster <3 och har ändrat våra åldrar men aja  tänkte vänta tills någon kunde hjälpa mej med en header men slänger in en liten kort prolog endå! nästa får ni när jag hittar någon som kan fixa en design till mej! Kramar xD Laila


Nadines perspektiv:
- JAG HATAR DEJ! ATT DU KAN VARA SÅ SJÄLVISK!, skrek Alicia till vår mamma Jalene Rivera.
- DRA ÅT HELVETE! INGET MER DANS FÖR BÅDE DEJ OCH NADINE!, skrek mamma tillbaka. Folk kanske trodde att vi var en helt vanlig familj, Familjen Rivera det lät så normalt men vår familj var allt annat än normal med en mamma som bara super och drogar så fort hon får tillfälle lever jag och Alicia ett väldigt trångt liv, men det enda som håller oss kvar är dansen. jag och Alicia hade dansat sen vi var 6 år och nu är hon femton och jag sjutton. vi får väldigt ofta slag från vår mamma när hon är full, vilket är alltid och det finns bara en person till som känner till vårt hemska liv och det är min bästa vän Claire hon har alltid stöttat oss och har även hon fått ta några slag ibland när hon försöker rädda oss. Men hon lämmnade oss aldrig. Men just när vi skulle gå till dansen idag så stoppade mamma os och låter tydligen oss inte dansa mer. Alicia är helt hysterisk för när vi dansade brukade vi släppa loss vår ilska och bara dansa, ibland i flera timmar.
- Leesh, ta det lungt jag har en plan, sa jag och drog henne från dörröppningen precis när en flaska riktat mot hennes ansikte träffade väggen. just nu ville jag bara hålla henne lungn planen kunde jag komma på senare. Vi gick ut i ösregnet utan jacka och gick och gråt i flera timmar.

Alicias perspektiv:

Vi hade säkert gått i en timme när Nadine vände sig till mig och log.
- vad ler du år Nad? vårt liv är ett helvette och vi fryser och du ler sa jag förvånat?
- kommer du ihåg sången vi brukade sjunga när vi var mindre, när vi var nere som mest?, sa hon och skrattade.
- hur skulle jag kunna glömma den sa jag och log. sen började vi sjunga för full hals.

our life is not so simple, but we can handle it, together!
we can take shit from our mother, but we can handle it, together!
we can get beated up by our mother, but we can handle it, together!
we can work until we'll faint, but we can handle it, together!
everything sounds so easy and t is easy when we are together!
ooh if only she knew what she put us througth we could handle everything togethen all three
but now just we two, Lesh and Nad!

Nadines perspektiv:
Jag och Leesh dansade och sjöng loss ute i regnet när plötsligt en bil stannade och en man satt och kollade på oss med en konstig blick. Men konstigt nog märkte vi honom nu så jag puttade till Leesh och nickade mot hans håll. Sen blev vi faktist ganska rädda och började gå med snabba steg hemåt. sen var det någon som tog tag i Leesh's arm och drog in henne i bilen.
- NAAAD!, skrek hon och försökte kämpa emot men de var försent mannen drog in henne i bilen och körde iväg.
- NEEEEJJJJJJJJJ!!!!!!, skrek jag och sprang efter bilen. jag sprang i typ 20 minuter när jag hör en mörk röst säga
- Nadine?, jag vände mig om och spärrade upp ögonen när jag såg vem det var.
Hahaha 5 kommentarer från olika personer och ni får kapitel 1 samt behöver jag någon som kan fixa header <33
Kramar Laila

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jätte bra! :) Längtar till nästa, eller aa Kapitel ett ;)


2012-02-26 @ 18:14:40



Postat av: laila

Den är klar men behõver hjälp med headern innan. Jag vill publicera den men ar ni generösa med kommentarerna kan nästa komma ut snart kanske imon

Kram Laila


2012-02-26 @ 18:23:07
URL: http://momenrsofonedirection.blogg.se/



Postat av: Anna

Jättebra ! :)


2012-02-26 @ 18:49:45
URL: http://onednovelllll.blogg.se/



Postat av: Nuha

Skit bra! jag hoppas du lägger ut kapitel ett snart:D


2012-02-27 @ 05:40:58



Postat av: Ashelly!

Hej! Jag kan börja hjälpa dig nu med headern/ bloggdesignen


2012-02-27 @ 07:31:12



Postat av: laila

Säker på att det är ashelly?


2012-02-27 @ 12:56:00
URL: http://momenrsofonedirection.blogg.se/



Postat av: Ashelly!

absolut!


2012-02-28 @ 14:56:00




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback
RSS 2.0